jobb. . .

Igår va tanken att det skulle bli en rejäl utgång. Ja va taggad till tusen.
Mumin o Per kom till jobbet där ja väntade vid halv nio. Bra fulla kan ja säga. O sjukt glada för att Mora spöade Leksand i hockey (träningsmatch :S hmm ) Vi stack hem för att göra oss i ordning. Saker o ting blev inte som vi hade tänkt oss. Så ett par timmar senare o ett par tårar fällda så va det dax att åka. Deppig o inte taggad drog vi o träffade putte o karin. Satt o drack lite men tagget kom aldrig riktigt.
Det blev en timme på krogen o sen hem. Men de va riktigt skönt att komma hem tidigt.
Finns det nått bättre än att krypa ner i sängen o känna att den man tycker om mest håller om en tills man somnar? Helt underbart!

Jag vet inte vad som har hänt med mig men numera vaknar ja alltid kl åtta på helgerna. Helt skumt. Oftast har jag ju turen så att ja kan somna om igen. Vaknade visseligen på ett helt underbart sätt så vem bryr sig egentligen. Älskar att vakna av att älsk pussar på en o berättar hur mycke man betyder. (host host nykärs snack host host)

Ibland får jag verkligen panik över hur saker o ting kommer bli framåt. Hur länge man orkar.
Man jobbar dygnet runt för inga pengar. I know, thats life.  Men det tär på en. Samtidigt som det är kul o jobba där det är ens egna. Men jag kan aldrig förneka att det är tungt. Det gör ont i mig när man inte kan komma till ens vänner/familjs födelsedagar eller speciella tillfällen bara för att man inte har några pengar eller tid. Det suger. Men just nu känner jag att jag inte vill tillbaka till jönköping. Finns inget jag saknar direkt. Förutom min familj o vissa vänner så klart. Jag tror jag har hittat min plats.

 

Mamma jag saknar dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0